torsdag 24 oktober 2013

Info angående vatten

Hej på er alla goa grannar. Här följer en kort info om vattenläget:

Tack för att ni stängde av era huvudkranar i Måndags. Då ingen av våra tre vattenmätare in till hela området tickade kunde man konstatera att vi inte har en läcka.
Vi tappar alltså 700kubik... Men vart? Vi är säkra på att ingen fuskar med avläsningen, vi har testat ett flertal av våra privata mätare, vi har säkerhetsställt att det bara är våran förenings hus som går på våra mätare, vi har haft en läcksökningsfirma här... Kommunens utredning gav ingenting och deras ansvar går fram till huvudmätaren. Kommunen har nu lagt allt ansvar på oss... Idag byts föreningens huvudmätare ut. Ser vi inget där vet jag inte vad jag ska ta mig till. Helt ärligt är jag rätt less på det här nu. Det här tar alldeles för mycket tid av mitt liv, men jag gör så gott jag kan.  Har du något tips på var felet kan ligga eller förslag på åtgärd (förutom att höja priset för vattnet) lämnas tacksamt till undertecknad. Håll ut kära grannar.

/ Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar